Volvo Assistance

Wat houdt Volvo Assistance precies in?

Volvo Assistance is een extra service van Volvo die hulp biedt bij pech onderweg in Nederland en de andere Europese landen*. Met elke nieuw afgeleverde Volvo heeft u gedurende 3 jaar gratis Volvo Assistance. Na deze periode wordt Volvo Assistance kosteloos verlengd, ongeacht de leeftijd van uw auto wanneer u uw Volvo 1x per jaar voor onderhoud brengt bij de Volvo-dealer.

Volvo Card met Volvo Assistance, ook voor Volvo’s met een buitenlands kenteken

Indien u een Volvo rijdt met een buitenlands kenteken, maar uw Volvo wel laat onderhouden bij een Volvo-dealer in Nederland, ontvangt u de Volvo Card ook gratis! Deze aanbieding is ingegaan op 27 februari 2011 en geldt indien u na deze datum het onderhoud aan uw Volvo bij de Volvo-dealer in Nederland laat uitvoeren.

Meer informatie over Volvo Assistance vindt u in onze brochure.

* met uitzondering van sommige landen van de voormalige Sovjet Unie, Albanië en het Aziatische gedeelte van Turkije.

Premium Pakket Volvo Assistance

Volvo Assistance biedt u al een uitgebreide mobiliteitsgarantie, die u de zorgen uit handen neemt bij een pechgeval met uw Volvo. Zo heeft u bijvoorbeeld recht op een vervangende auto voor maximaal 3 werkdagen, als uw auto niet dezelfde werkdag te repareren is. Toch kunnen 3 werkdagen te kort zijn. Stel, u staat net aan het begin van uw vakantie. In dat geval kunt u met het Premium Pakket Volvo Assistance maximaal 30 dagen aaneengesloten gebruik maken van een vervangende auto, waarmee u per dag 100 kilometer vrij mee mag rijden. Dit geldt niet alleen bij pech onderweg, maar ook bij diefstal van uw Volvo of bij een ongeval. De scherpe premie bedraagt € 60 voor 12 maanden.

Wacht u in het buitenland liever tot uw Volvo gerepareerd is? Dan kunt u in plaats van een vervangende auto kiezen voor een verblijf van maximaal 5 nachten in een hotel, à € 125 per persoon per dag. U kunt zich ook per trein, in de eerste klas, naar uw bestemming laten vervoeren. Duurt deze reis langer dan 6 uur, dan mag u een Business Class vliegticket nemen voor het hele gezin waarmee u onderweg bent in uw Volvo. Uw bagage is ook meeverzekerd, voor een totaalbedrag van € 500 voor het voltallige reisgezelschap.

U ziet het, bij een premium automerk als Volvo kunt u ook een premium extra verzekering afsluiten voor uw wegenhulp. De enige voorwaarde is, dat u recht moet hebben op Volvo Assistance.

Voor meer informatie kunt u altijd contact opnemen.

Hoe kan ik Volvo Assistance bereiken?

Als u in aanmerking komt voor Volvo Assistance en u strandt onderweg met pech in Nederland of een ander Europees land, dan kunt u 24 uur per dag 7 dagen in de week contact opnemen met Volvo Assistance.

Wij adviseren u onderstaande telefoonnummers op te slaan in uw telefoon:
In Nederland: 0800 – 865 86 22 77
Vanuit het buitenland: +31 70 314 51 76

Deze telefoonnummers staan ook vermeld op uw Volvo Card. Volvo Assistance streeft er naar om u zo spoedig mogelijk in contact te brengen met de dichtstbijzijnde of eventueel uw eigen Volvo-dealer. Bij de officiële Volvo-dealer helpen zij u weer zo snel mogelijk op weg. Strandt u op een snelweg of een provinciale weg die voorzien is van praatpalen, dan wordt voor de hulpverlening de wegenwacht van de ANWB ingeschakeld.

Declareren

Heeft u onderweg gebruik gemaakt van Volvo Assistance, dan kunt u voor uw declaratie gebruik maken van het declaratieformulier. Na invulling kunt u dit samen met de originele facturen toezenden naar:

Volvo Assistance (Postzegel is niet nodig)
Afdeling Declaraties H2J
Antwoordnummer 93352
2506 WB Den Haag

Heeft u vragen over uw declaratie dan kunt u ons bereiken op 088 – 2695885.

© Copyright - Auto Kallen | Privacy